понеделник, 10 юли 2017 г.

Цитати и пет причини да прочетете "Слънцето също е звезда"



Заглавие: "Слънцето също е звезда"
Автор: Никола Юн
Издателство: Ибис
Оценка в GoodReads: 4,15
Анотация:


Тя е реалист, той – мечтател.
Тя смята, че любовта е просто съвкупност от взаимодействащи си химически вещества, които създават временни чувства.
Tой вярва в съдбата и е убеден, че хората (най-вече те двамата) са предопределени един за друг.





Здравейте! Днес ще ви говоря за "Слънцето също е звезда", но вместо ревю ще ви дам пет причини да прочетете книгата, както и възможност да прочетете цитатите, които са ми направили впечатление и са успели да ме докоснат. 

Причини:

1. Гледните точки
Книгата е написана предимно в две гледни точки - тези на Наташа и Дейниъл, главните герои, но уникалното е, че за всеки, който участва, дори и косвено, в книгата има поне една глава и мисля, че по този начин ние получаваме възможност да вникнем в историята на едно по-дълбоко ниво.

2. Действието се развива в рамките на ден
Всичко освен епилога се развива в рамките на ден и дори не съм предполагала, че бих прочела 285 страници описващи един ден без да ми доскучае дори за миг. Но всички описания и всички допълнителни неща направиха историята много по-силна.

3. Героите
Наташа е незаконна имигрантка, която е на път да бъде депортирана обратно в Ямайка. Тя трябва да се раздели с всичко познато, с всичко, което обича. Макар и да се бори до последно тя притежава силата да приеме, че нещата са такива каквито са и че трябва да се примири с това, което животът и налага. Това в никакъв случай не означава, че не може да отстоява себе си, а характерът ѝ е доста силен и непоклатим, тя е прагматична и реалистка.
Дейниъл, винаги в сянката на брат си, сега е синът, към който родителите са по-благосклонни. Това означава, че сега той е очакваната от тях "американска мечта", а неговите мечти нямат значение, а той си пада мечтател. 

Послепис:  Мисля, че главните герои са изградени по прототип на авторката и съпругът ѝ и мисля, че това е доста хубаво и ме радва. 



4. Любовта
Макар и двамата да се различават толкова много и то в много важни отношения, това, което се случва между тях за много кратко време успява да ги промени, да ги накара да осъзнаят мечтите си, да ги накара да осъзнаят какви биха искали да бъдат и какво биха искали от живота. Любовта между тях припламва с най-ярката светлина и гори с най-горещия пламък толкова силно, макар и толкова кратко. Такава любов досега не съм срещала в книги, любов, която е достатъчно силна да отнеме всичко и точно това е по-вероятното, да дава всичко преди да дойде времето за раздяла.

5. Краят
Определено не съм очаквала това. След всичко преживяно и всички надежди и чувства не съм очаквала да стане точно това, от което най-много се бояха.
А епилога.. беше просто невероятен. Израза "като в приказките" е тук е в пълна сила. 

Плаках. Не знам дали от щастие, от тъга, от изненада или от красотата на книгата, но аз чувствах и плаках. 


Цитати:

"Хората прекарват целия си живот в търсене на обич. Стихотворения и песни, и цели романи са написани за това. Ала как да вярваш в нещо, което може да свърши толкова внезапно, колкото започва?""

"- Не вярвам в любовта.
-Тя не е религия - заявява той. - Съществува независимо дали вярваш в нея, или не."

"Животът е твърде дълъг, за да го прекараш, правейки нещо, към което си безразличен."

"Ще ти каже, че човекът пред теб, човекът, привлякъл вниманието ти по каквато и да е причина, е Единственият. И той е. И тя е. Единственият... в този момент, докато неговото или нейното сърце не поиска някой или нещо друго."

"-Просто не можех да повярвам.
- Че не ти казах
- Не. Че след всички неща, които се случиха, за да ни съберат, нещо друго щеше да ни раздели."

"Разстоянието, делящо ги от онези, които бяха някога, и онези, които са сега, е толкова голямо, че нямаме никаква надежда да си ги върнем обратно."



"Ще те допусна съвсем близо до себе си и вярвам, че няма да ме нараниш, докато съм в тази уязвима позиция. И ако доверието е една от основите на любовта, може би взирането в очите на другия е начин да я изградиш или подсилиш. А може би е по-просто от това. 
Най-обикновен опит да откриеш връзка.Да видиш.
Да бъдеш видян.
"

"Онова, за което ме е грижа, си ти и съм убеден, че любовта е достатъчна, за да превъзмогне всички подобни глупости."

"Проблемът с това, да се оставиш надеждата да те издигне на крилата си, е, че можеш да паднеш от много, много високо."

"Хората непрекъснато правят грешки. Малки грешки, като да застанеш на грешната опашка в супермаркета. Онази, на която чака и жената с десетки купони и чекова книжка.
Понякога правиш средно големи грешки. Отиваш да учиш медицина, вместо да последваш истинската си страст.
Понякога правиш наистина големи грешки.
Предаваш се."


Прочетох книгата в период, в който я почувствах много близо до себе си, до сърцето и емоциите си. Всички тези цитати, както и други ме накараха да се почувствам разбрана и определено книгата ми подейства много добре. Краят беше може би вдъхване на надежда, или пък отнемане на малкото останала, но определено ми хареса и ме накара да чувствам. 

Много благодаря на издателство Ибис за предоставената възможност!

1 коментар:

  1. Удивителна публикация! Представила си всички прекрасни страни на книгата, а цитати, които си подбрала са просто.. Вече съм убедена, че е крайно време да прочета и тази книга от авторката!

    ОтговорИзтриване