вторник, 24 януари 2017 г.

РЕВЮ: "Не заспивай" от Джон Вердън

Заглавие: "Не заспивай"
Автор: Джон Вердън
Издателство: СофтПрес
Оценка в Goodreads: 3,86


Анотация:
Убийство чрез кошмар. Нима е възможно?
Четирима мъже са се самоубили в различни краища на страната. На пръв поглед нямат нищо общо помежду си. Освен че са се оплаквали от един и същи повтарящ се кошмар, в който има кинжал с инкрустирана в дръжката вълча глава. По-късно всеки от тях си прерязва вените именно с такъв кинжал. Медиите раздухват как преди самоубийството си всеки от мъртвите е ходил на хипнотичен сеанс при един и същи специалист – скромния хипнотизатор Ричард Хамънд.
Публично обвиненият в четири убийства, извършени чрез кошмар, доктор Хамънд живее в отдалечена планинска хижа близо до уединения пансион „Вълчето езеро”, който е известен с редица нещастни случаи, настъпили при странни обстоятелства. 
Дейвид Гърни е силно привлечен към мистериозния случай, макар да не го признава пред съпругата си. За негова изненада тя не само няма нищо против намесата му, но дори настоява да се присъедини към него заради сенките в собственото си минало... Сенки, които са готови да погълнат и двама им. 


Вече месец януари е към края си, а аз съм прочела само две книги. След като прочетох "Ангелско нашествие", която беше много добра изпаднах в reading slump - УЖАСНО НЕЩО, и явно имах нужда от книга, също толкова добра за да изляза от слъмпа. Започнах да чета една книга, а после друга, но просто.. не можех.. и след като "Не заспивай" попадна в ръцете ми реших да почна нея. В началото ми беше както с другите книги - сякаш нямах желание да чета, но още след пролога т.е. първите две страници бях заинтригувана - звучеше много обещаващо. Така че аз продължих да чета. С всяка следваща страница, книгата ме завладяваше все повече. 

Кошмари предизвикани с хипноза? Нима е възможно? А убийство чрез хипноза?
Всички телевизии и вестници пишат за това - четири самоубийства предшествани от един и същ сън, в който присъстват три основни елементи  - вълк, кинжал и смърт.   Пенсиониралият се полицай Дейвид Гърни неохотно се съгласява да се заеме неофициално със случая - всички твърдения и всички улики сочат към един заподозрян - доктор Хамънд - скъпоплатен и доказанодобър психотерапевт, работещ в резиденцията Гол, където едно преспиване струва 1000 долара. Колкото повече Дейвид Гърни напредва толкова по-опасна става ситуацията. Изникват нови теории, нови мотиви, а някой наистина иска той да се махне от хижата. Какво ли не искат той да открие?
С развитието на действието и късовете информация теориите се раждаха и раждаха, а с тях и въпросите към тях.

"Знаеш, че в девет от десет пъти откривам това, което искам. Но едно на десет не успявам."
Освен Дейвид Гърни, важен персонаж е и съпругата му Мадлин.
В тази книга историята не се върти само около самите убийствата, но се простира и далеч в миналото - още една смърт, още една доживотна травма, която се отразява на Мадлин - тя също си има свое минало и свои тайни, които са свързани със същото място, на което са сега. Тяхната връзка също е важен елемент в книгата - тя не е натрапчива, не е и пренебрегвана, остава важна част от книгата без да става досадна.

"Нищо не те прави по-уязвим за миналото от илюзията, че си се преборил с него."

С напредването на страниците се вижда на какви съмнения е подлагана връзката им, както и нейното укрепване с разкриването на тайните.

Към края на книгата вече имах оформен мотив и начин, но не и заподозрян. Всъщност имах и заподозрян, но не се оказа той, а и не ми се вярваше особено много, че е той при положение, че не участваше в книгата.. Всичко беше поднесено точно, когато и както трябва, а разкритието беше много логично и все пак нещо, което не беше лесно предвидимо. Просто си мислех "Как не съм се сетила???", а след като си мислех, че няма как повече да ме изненада тази книга, оказа се, че аз напълно греша, защото краят ме остави без думи.
Стилът на писане на автора е много увлекателен, а всеки къс информация, който дава е достатъчен за да можем, ние читателите, да видим части от цялостната картина, и все пак не прекалено много, така че ни държи интереса буден през цялото време.
Тази книга е написана точно както трябва и е много различна от нещата, които съм свикнала да чета. Да разнообразя с трилър беше много добра идея, а след прочитането на последната страница осъзнах, че книги от този жанр, трябва да заемат по-голяма част от библиотечката ми. Проверих и разбрах, че има още няколко книги за Дейвид Гърни и определено мисля да посегна към тях. 


Благодаря на този автор и  тази книга, че ме извадиха от ужасния застой в който бях, 

както и на издателство СофтПрес за предоставената възможност. 
Благодаря!

-Сю (:

2 коментара:

  1. Страхотно ревю!Книгата определено звучи страшно интересна,мисля че е крайно време и аз да посегна към трилър ,а след това ревю съм сигурна,че тази книга е най-подходящото начало.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ревюто ти харесва. Надявам се и книгата да ти допадне - определена е подходящото начало.

      Изтриване