понеделник, 2 януари 2017 г.

2016: Най-книжната година



Здравейте! 
Първо искам да ви честитя новата година и да ви пожелая една година пълна с много здраве, щастие, късмет, успех и много много книги!
2016-та година за мен беше една много книжна година - даже най-книжната.
Ето какво говори статистиката ми в Goodreads затова:


Тази година прочетох повече книги от всяка друга предишна година, създадох си bookstagram, а после и блог и съвсем наскоро страница във facebook.  Годината беше най-книжната досега. А огромна част от книгите, които прочетох през годината ми харесаха много. Ии постигнах целта си и даже стигнах я надминах. 
Бях си поставила цел да прочета 55 книги, а прочетох 70.
Направих си нещо като класация като взех идеята от поста на Гергана и този сайт.

1. Книгата, която най-много ме разочарова тази година
Тази година само малка част от книгите, които прочетох не ми харесаха, а още по-малка ме разочароваха. И за съжаление на челно място стои една книга, от която очаквам много повече, а именно "Реквием" от Лорън Оливър. Отлагах четенето на тази книга повече от 2 години. И най-накрая я прочетох. Краят на книгата просто ме остави без думи и то не в добрия смисъл. 
2. Любим автор от тази година 
Касандра Клеър и Рик Риърдън определено са ми любимци, които изпълниха с много чувства и прекрасни герои годината ми, но ги открих преди 2-3 години и затова ще кажа Сара Шепард - всички нейни книги (поредицата "Малки сладки лъжкини"), които прочетох тази година ми се сливат в едно, защото всички бяха толкова интересни, че ги почвах една след друга. Остава ми само последната книга от поредицата и отлагам колкото мога повече, защото не искам да кажа сбогом, както на героите, така и на авторката. 
3. Най-дългата книга, която прочетох тази година
Както се вижда и от горната снимка, това е "Лейди Полунощ". Това ми беше четивото за море и се наслаждавах на всяка страница. Да се върна в света на ловците на сенки беше много вълнуващо, а новите герои бяха много приятни и дълбоки, срещата със старите пък беше прекрасно допълнение към книгата. Нямам търпение за втората. 
4. Четох след времето ми за лягане 
В тази категория попадат всички книги, които съм прочела, но ще кажа "Илумине", защото прочетох голяма част от тази книга късно през нощта.  
5. Любими герои от книги, които прочетох през 2016
За тях няма да говоря, просто ще ги изборя.
Уил и Джем от "Адски устройства"
Уве от "Човек на име Уве"
Спенсър от "Малки сладки лъжкини"
Тео и Итън от "Кажи ми три неща" 
Скорпиус от "Хари потър и Прокълнатото дете"
Ема, Джулиън и Марк от "Лейди Полунощ"
6. Любими книги през 2016
Тази година голяма част от книгите, които прочетох ми харесаха така че ми е много трудно да избера. 
Трилогията "Адски устройства" много бързо се превърна в една от най-любимите ми.  С много интересен сюжет и чудесни герои, тази поредица ме накара да плача и да се смея и да искам още. Още от историята, още от героите. Радвам се, че в "Лейди Полунощ" отново се срещнах с някои от тях.
- Поредицата "Хроники на чародейците", която ме грабна още от началото също не ме разочарова - и тя беше пълна с емоции, на които се отдадох. 
- "Човек на име Уве"  Тази книга беше по-различна от всички други, които съм чела. Уникална. Неописуемо добра. Уве беше уникален герой към който се привързах още в началото и с течение на времето видях как се променя и го харесвах все повече. Определено отново ще посегна към книга на Бакман.
- "Парченца от нашия живот" - От доста време не бях чела толкова докосваща душата книга, която да ме накара да изпитвам най-различни чувства, и да ме държи будна до късно през нощта.  В една трета от книгата плаках, в другата една трета се смях, а в останалата част, изумена или възмутена се питах "Защо?????". Просто уникална книга.
- "Кажи ми три неща"Тази книга беше много интересна, забавна и много лека. Прочетох я на един дъх и нямах представа, че ще ми хареса толкова много. Ако ви се чете нещо леко, интересно и разтоварващо, тази книга е за вас!

Като цяло голяма част от книгите, които прочетох през изминалата година ми харесаха. Надявам се тази година да съм също поне толкова доволна.
Кои са вашите любими книги, прочетени през 2016?


Цели за 2017

 Реших да напиша най-общо и целите си за все още новата 2017 година. 
Повече сън
Повече музика

Повече книги
Повече творчески дух
Повече дълги разходки
Повече смях
Повече прегръдки
Повече щастие

Повече любов

Мисля скоро да напиша отделен пост за книжното ми предизвикателство за 2017 година. 


А целта ми в Goodreads за прочетени книги през 2017 e отново 55 книги:



Вече съм с една книга по-близо до постигането на целта. Първата ми и засега единствена прочетена книга през 2017 година е "Ангелско нашествие", която ме остави изумена и много изненадана. Скоро очаквайте ревю! Започнах годината с една невероятно книга и се надявам да я продължа така!

А какви са вашите цели - книжни и други, за 2017 година?


-Сю. (:

Няма коментари:

Публикуване на коментар